Kayıtlar

Covid-19 & Koronavirüsü ile Yeni Dünya Düzeni

Resim
2019 Yılının son ayında Çin'in Wuhan şehrinde canlı hayvan pazarında çıkan ve doktor Li Wenliang tarafından tespit edilen ve çin devleti/polisi tarafından örtmeye çalışılan sonra ise vaka sayıların artması ile durumun ciddiyeti anlaşıldı. Sars (severe acute respiratory syndrome) ve MERS (Middle East respiratory syndrome) hastalıklarının mutosyana uğramış hali olarak görülen bir hastalık dünyada yerini aldı Çin'in bu hastalıkla başa etmesi çok kısa sürmesede kontrol altına almayı başardı derken, Dünya ülkeleri covid-19 virüsü ile çok hızlı ve kısa sürede tanıştı. Bazı ülkeler ilk aşamda hızlı aksiyon alırken, ingiltere,isviçre ve ABD gibi ülkeler bu konuda gerekli özeni göstermeyek virüsün yayılmasının önüne geçemedi ve bu gün durum çok vahim bir hal alarak binlerce vatandaşların ölümü ile karşı karşıya kalarak sağlık sisteminin neredeyse çökme durumuna geldiği bir an ile karşılaştılar. Bu dünyada sağlık anlamında yaşana bir hal ilke ülkeler kendilerini virüse karşı deği

6493 Sayılı Kanun Kapsamında Lisans Alan Elektronik Para Kuruluşları

27 Haziran 2013 ve 28690 sayı ile resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren bu alanda faaliyet göstermek için başvuru yaparak değerlendirme sonuçları göre 2015 yılından itibaren 6493 sayılı “Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun" 12. Maddenin 1. fıkrası doğrultusunda lisans almaya uygun bulunmuş  Elektronik Para Kuruluşları 'nın  bu gün gösterdikleri/gösterecekleri bu faaliyetlerde ilgili maddenin hangi bentleri doğrultusunda hizmet göstermekte olduklarına dair bilgi paylaşılmıştır SIRA KURULUŞ LİSANS KAPSAMI 1 İyzi Ödeme ve Elektronik Para Hizmetleri A.Ş. a, b  2 Papara Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. a,b  3 ERPA Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. a,b,c 4 Ozan Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. a,b,c 5 SiPay Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. a,b,c,ç 6 Wirecard Ödeme ve Elektro

6493 Sayılı Kanun Kapsamında Lisans Alan Ödeme Kuruluşları

27 Haziran 2013 ve 28690 sayı ile resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren bu alanda faaliyet göstermek için başvuru yaparak değerlendirme sonuçları göre 2015 yılından itibaren 6493 sayılı “Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun" 12. Maddenin 1. fıkrası doğrultusunda lisans almaya uygun bulunmuş  Ödeme Kuruluşları ' nın  bu gün gösterdikleri/gösterecekleri bu faaliyetlerde ilgili maddenin hangi bentleri doğrultusunda hizmet göstermekte olduklarına dair bilgi paylaşılmıştır Sıra KURULUŞ LİSANS KAPSAMI 1 Aypara Ödeme Kuruluşu A.Ş. a,b  2 Klon Ödeme Kuruluşu A.Ş. a,b  3 Ödeal Ödeme Kuruluşu A.Ş. a,b  4 Paynet Ödeme Hizmetleri A.Ş. a,b  5 Paytrek Ödeme Kuruluşu Hizmetleri A.Ş. a,b  6 PayU Ödeme Kuruluşu A.Ş. a,b  7 Elekse Yetkili Vezne Ödeme Kuruluşu A.Ş. a,b,ç,e 

6493 Sayılı Kanun Doğrultusunda Fatura Ödeme Merkezlerine İlişkin TBB Tebliği

6493 sayılı “ Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun ”un ve alt mevzuatının yayımlanması ile fatura ödemesine aracılık edilmesine yönelik hizmetlerin ilgili Kanun kapsamına alınması ve bu işlemlere aracılık eden şirketlerin BDDK (01.01.2020 Tarihi itibari ile Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası) düzenleme ve denetimine tabi kılınması ile Türkiye Bankalar Birliği (TBB)’nin, Fatura Ödeme Hizmeti Veren Şirketlerle bankaların ilişkilerini düzenleyen 05 Kasım 2009 tarihli ve 1016 sayılı “Bazı Gerçek ve Tüzel Kişilerin, Bankaların Sunduğu Olanakları Kullanarak Üçüncü Kişiler Adına Aracılık Hizmeti Vermesine İlişkin Bankalar Tarafından Uyulması Gereken İlkeler” başlıklı düzenlemesinin bazı hükümlerinin değiştirilmesi ihtiyacı doğmuş ve Türkiye bankalar birliği tarafından yapılan düzenleme şu şekildedir; Birlik Statüsünün 4'üncü maddesinin (1) numaralı fıkrası ve (2) numaralı fıkrasının (s) bendive 5411 sayılı Bankacılık Yasasının 81'inci maddesinin (2) numa

Finansal Krizler ve Altın

Resim
Finansal Krizler ve Altın  Var olan finansal krizler incelendiğinde, 2008 krizi ve 1973 petrol krizi hariç diğer finansal krizler, altın fiyatlarını olumsuz etkilemiştir. Bunun nedeni ise dünya ülkelerinin ABD kaynaklı olmayan krizlerde, en güçlü para birimi olan dolara kaçarak paralarının değerini korumasıydı. Ellerindeki değerli madenleri satarak likitide ihtiyaçlarını karşılamaktaydılar.  ABD kaynaklı 2008 krizinde, büyüyen kredi balonuyla birlikte nakit ihtiyacı için şirketler ellerindeki altını sattılar. Başta Amerika Merkez Bankası Fed olmak üzere dünya merkez bankaları krizi daha fazla para basarak çözmeye çalıştılar. Kağıt parayı istedikleri zaman istedikleri miktarda bastıkları için kağıt para sisteminin hiçbir değeri olmadığı ve değer biçilen para birimlerinin krediyi belirleyen para birimlerinden öteye gitmediği anlaşıldı. Nesillerdir ödeme aracı olarak kullanılmış, arzı sınırlı olan altın bu durumda güvenli liman olarak tercih edilmiş, altın fiyatları bu durum

Kitle Fonlama

Resim
KİTLE FONLAMA FAALİYET YETKİSİ MERKEZİ KAYIT KURULUŞUNDA 11. kalkınma planı içerisinde yer alan kitle fonlama faaliyeti geçtiğimiz günlerde Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası tarafından Merkezi Kayıt Kuruluşu (MKK) yetksi içerisinde dahil edere faaliyet iznini onayladı. Kitle Fonlaması Yeni nesil bir yatırım ve fonlama sistemidir Kitle-fonlaması ya da dağıtık sermaye ya da kalabalık fonlaması ya da kitle-yatırımı, son yıllarda özellikle Amerika ve başta Almanya, İngiltere gibi Avrupa ülkeleri olmak üzere birçok ülkede kullanılan, yeni kurulmuş, finansman arayışı içerisindeki şirketlere yeni bir seçenek olarak doğmuş bir ortaklık biçimidir. Basitçe anlatmak gerekirse; birçok küçük yatırımcının birleşerek kendilerinin seçtiği bir projeye yatırımlarına karşılık bekleyerek ya da bazen sembolik karşılık isteyen bir biçimde ortak olması, ürün geliştirme aşamasında ise ön sipariş vermesi ya da bir çeşit bağışta bulunarak/yatırım yaparak veya ortak olarak girişimcilere sermaye sağlam

Bilişim A.Ş.'ye Merkez bankasından Faaliyet izni ve Kapsamı

01.01.2020 Tarihi itibari ile Denetleyici kurumu Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (Merkez Bankası)olarak belirlenmiştir. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) daha önce denetleyici konumda olup başvuru ve değerlendirmeleri yapmakta idi. Yapılan düzenleme ile 6493 sayılı  kanun kapsamında faaliyet izni alacak kuruluşların Merkez bankasına başvuru yapmaları gerekmektedir. Bu kapsamda Merkez bankasının yapmış olduğu ilk değerlendirme  "takas ve mutabakat sağlayan" kurum olarak  Bileşim Alternatif Dağıtım Kanalları A.Ş. (Bileşim A.Ş) Sistem işleticisi olarak faaliyet izni verilmesine, Yapmış olduğu diğer faaliyetler olarak da; Kartlı ödemelere ilişkin destek hizmetleri, Atm ve Pos Destek Hizmetleri, Harcama itrazı, güvenlik ve Takas  hizmetleri, Veri hizmetleri, Sertifikasyon ve Proje Danışmanlığı, hizmetleri Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri Faaliyetleri hakkında Yönetmeliğin 17. maddesi kapsamında değerlendirilerek, Sistem işle

BANKALARIN BİLGİ SİSTEMLERİ VE ELEKTRONİK BANKACILIK HİZMETLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK

Resim
BANKALARIN BİLGİ SİSTEMLERİ VE  ELEKTRONİK  BANKACILIK  HİZMETL ERİ HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mart 2020 pazar günü yayımlanan resmi gazetede bankacılık hayatını ve kullanıcıların erişim kolaylığı sağlayacağı bir yönetmelik yayımlandı. Yayımlanan yönetmelikte Kullanıcı yani müşterileri ilgilendiren kısımlara kısaca değinmeye çalışacağım; Bu yönetmelikte Bilgi sistemleri denetimi artık yönetim kurulu üyelerinin de sorumlu olduğuna dair güncelleme yapıldı. Bankacılık işlemlerinin tersine hizmet verilmesinin önü açıldı. Örneklemek gerekirse; Kredi kartınızın limitini arttırma işlemini internet ve mobil bankacılık üzerinden sağlayabilirken, limit azaltma işlemleri için bankanın şubesine veya çağrı merkezine giderek bu işlemi yapmanız gerekiyordu. 1.07.2020 itibari ile şube ve çağrı merkezine gerek duymadan mobil veya internet bankacılığı üzerinden bu işlemi yapabilecek veya kredi kartınızı iptal edebileceksiniz. Bankacılık işlemlerinde vazgeçilmez güvenlik